Opis

Google dla Organizacji Non-Profit (G4NP) to program zapewniający organizacjom pozarządowym dostęp do produktów Google, a także do ich specjalnych funkcji, bezpłatnie lub po obniżonej cenie.

Jak to działa?

Organizacje ubiegające się uczestnictwo w programie G4NP są sprawdzane pod kątem ich zgodności z kryteriami uczestnictwa. W celu przeprowadzenia takiej kontroli G4NP bazuje na danych o organizacjach pozarządowych znajdujących się w bazach IRS (dla aplikantów z USA) oraz TechSoup Global. Jeśli organizacja spełnia kryteria programu, ma prawo ubiegać się o dowolny produkt w ramach G4NP.

Produkty

Poniżej znajduje się lista produktów dostępnych w ramach programu G4NP. Dodatkowo umieszczono informację, czym różnią się podane produkty od tych, które są dostępne w standardowej ofercie.

Google Apps dla Organizacji Non-profit

Google Apps dla Organizacji Non-Profit to wersja non-profit aplikacji Google Apps for Work.

Jakie są różnice?

Aplikacja jest darmowa (standardowe ceny znajdziesz tutaj). Organizacja otrzymuje nieograniczoną liczbę bezpłatnych kont użytkownika zachowując jednocześnie telefoniczne i mailowe wsparcie 24/7 i praktycznie wszystkie funkcje, którymi dysponuje płacący klient biznesowy. Obecnie istnieją jedynie następujące ograniczenia:
1. Google Apps dla Organizacji Non-Profit nie obejmuje pomocy dla sprzedawców, w związku z czym organizacja musi zarejestrować się bezpośrednio u Google (instrukcje bezpośredniego przeniesienia do Google).
2. W wersji non-profit aplikacji Google Apps usługa dysku zarządzanego przez administratora nie jest dostępna. Jeśli użytkownik potrzebuje dodatkowego miejsca na dysku, musi samodzielnie dokonać zakupu. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
3. Obecnie usługa Unlimited Storage (oferująca nieograniczone miejsce na dysku) nie jest dostępna w ramach Google Apps dla Organizacji Non-Profit.

Ad Grants

Użytkownicy Google Ad Grants mają możliwość bezpłatnej promocji na stronach wyników wyszukiwania przy pomocy programu AdWords. Użytkownik tworzy i zarządza swoim własnym kontem w AdWords w podobny sposób co reklamodawca płacący, jednak z pewnymi różnicami.

Jakie są różnice?

1. Dzienny budżet wynosi 329 USD, co oznacza około 10 000 USD miesięcznie.

2. Maksymalne stawki kosztu kliknięcia (CPC) wynoszą 2,00 USD.

3. Program obsługuje jedynie kampanie reklamowe kierujące na słowa klucze.

4. Reklamy pojawiają się jedynie na stronach wyników wyszukiwania Google.

5. Program obsługuje jedynie reklamy tekstowe.

YouTube dla Organizacji Non-Profit

YouTube dla Organizacji Non-Profit zapewnia dostęp do specjalnych funkcji i usług, pomagając tym samym organizacjom pozarządowym w dzieleniu się swoimi historiami poprzez filmy wideo na YT.

Jakie są różnice?

Organizacje biorące udział w programie YT4NP otrzymują wszystkie opisane tutaj korzyści. Moduł Darowizn znajduje się na chwilę obecną na etapie zamkniętych beta-testów i nie jest ogólnie dostępny. Ponadto dostęp do YT Spaces jest ograniczony dla organizacji pozarządowych, które znajdują się w miejscach, gdzie YT Spaces są usytuowane (a także tych, które mogą do nich dotrzeć).

 

Rejestracja do programu G4NP

Poniżej znajduje się opis procesu rejestracyjnego do programu G4NP na przykładzie Indii:

1. Kryteria uczestnictwa w programie G4NP dla każdego kraju z osobna są opisane w zakładce pomoc, z którą zapoznałeś się tutaj. Wskazówki te opisują trzy aspekty:

a. Organizacja musi mieć swoją siedzibę w kraju, w którym wystartował program G4NP.

b. Organizacja musi spełniać lokalne kryteria, aby być uznaną za organizację non-profit lub charytatywną.

c. Organizacja nie może być szkołą, szpitalem lub organizacją rządową.

2. O ile punkty a i c nie sprawiają trudności, o tyle punkt b może być już problematyczny. Definicja organizacji non-profit, jak również dostępność rzetelnych informacji, różni się w zależności od kraju. Dlatego też, G4NP współpracuje z organizacją TechSoup Global (TSG).

3. Główną misją TSG jest połączenie organizacji pozarządowych z technologiami. TSG prowadzi program dotacji technologicznych, które są udostępniane oranizacjom non-profit przez firmy technologiczne (takie jak Google). TSG opracowało kryteria weryfikacyjne dla tych organizacji w każdym kraju, w którym działają. Wykorzystujemy ich ekspertyzę podczas akceptowania organizacji non-profit i charytatywnych wymagając od organizacji uprzedniej rejestracji w TSG, jeśli chcą wziąć udział w programie G4NP.

4. W rzeczywistości jednak wymaga to rejestracji u lokalnego partnera TSG. TSG stworzyło sieć organizacji partnerskich, które realizują jego przedsięwzięcia w danym kraju/regionie. W Indiach partnerem jest NASSCOM/BigTech.

5. Gdy organizacja non-profit zarejestruje się u TSG (poprzez lokalnego partnera TSG), jej status organizacji charytatywnej jest weryfikowany zgodnie definicją podaną w kryteriach uczestnictwa.

6. Po zarejestrowaniu u lokalnego partnera TSG organizacja otrzymuje token kwalifikacji TechSoup. Należy wprowadzić go na pierwszej stronie formularza rejestracyjnego do programu G4NP. Na kolejnych stronach formularza wymagane jest jeszcze podanie kilku informacji związanych ze stroną internetową (stworzoną w domenie .org), po czym wniosek jest gotowy do rozpatrzenia.

7. Zazwyczaj organizacja pomyślnie przechodzi proces weryfikacyjny. Gdy zostanie już zaakceptowana, może ubiegać się o dowolne produkty, w tym Ad Grants, dostępne w ramach G4NP. Na tym etapie organizacja może przejść do wypełnienie formularza zamówieniowego konkretnego produktu.



NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Czym jest Google dla organizacji non-profit?

Google dla organizacji non-profit oferuje kwalifikującym się organizacjom dostęp do darmowych wersji płatnych produktów Google i specjalnych funkcji zaprojektowanych dla organizacji non-profit. Te narzędzia mogą pomóc organizacjom non-profit znaleźć nowych donorów i wolontariuszy,osiągnąć większą efektywność pracy i zapewnić wsparcie potrzebne do działania.

 

Co jest dostępne w ramach programu Google dla organizacji non-profit?

  • Darmowy dostęp do Google Apps. Pakiet programów opartych na chmurze, których możesz używać do pracy w biurze. Pakiet zawiera Gmail, Dokumenty, Arkusze, Kalendarz, Prezentacje, Formularze, Kalendarz, Chat, Dysk (gdzie możesz przechowywać pliki w chmurze) i Witryny.
  • Google Ad Grants. Możliwość reklamowania Twojej strony internetowej w wyszukiwarce Google.pl. Do wykorzystania budżet do $10.000.
  • Dostęp premium do YouTube. Zwiększone możliwości udostępniania filmów, możliwość wybierania własnych miniatur i nakładania specjalnych komunikatów na filmy. 

Dowiedz się więcej o ofercie Google dla organizacji non-profit na stronie Google dla organizacji non-profit.

 

Jak mogę uzyskać dostęp do Google dla organizacji non-profit?

Jeśli nie należysz do programu Technologie.org.pl wymagana będzie rejestracja i kwalifikacja w programie Technologie.org.pl. Kliknij tutaj, aby otrzymać więcej informacji dotyczących rejestracji.

Jeśli należysz do programu Technologie.org.pl, wymagane będzie założenie Konta Google

Następnie przejdź do Google dla organizacji non-profit  i wprowadź swój token kwalifikacji*.

*Token możesz znaleźć po zalogowaniu się na swoje konto w Technologie.org.pl, klikając na “Token kwalifikacji”. Token wygląda jak ciąg znaków, na przykład: 123a4567@1b234c5de6789000.


Jeśli posiadasz token, a Twoja organizacja kwalifikuje się do programu Google dla organizacji non-profit załóż konto Google i złóż wniosek!

 

Czy moja organizacja kwalifikuje się do Google dla organizacji non-profit?

Zapoznaj się z warunkami kwalifikacji Google . Znajdziesz tam informacje, które pozwolą Ci ocenić czy Twoja organizacja kwalifikuje się do programu Google dla organizacji non-profit.

 

Czy muszę przejść proces kwalifikacji w Technologie.org.pl, aby mieć dostęp do Google dla organizacji non-profit? 

Tak, najpierw musisz zarejestrować się w  programie Technologie.org.pl. W oparciu o informacje i dokumenty uzyskane podczas rejestracji będziemy mogli potwierdzić status prawny i obszar działalności Twojej organizacji.

Po przejściu procesu kwalifikacji możesz zgłosić się do Google dla organizacji non-profit

Jak się zarejestrować?

 

Jak długo trwa proces kwalifikacji w programie Technologie.org.pl?

Proces trwa od 7 do 10 dni roboczych od momentu otrzymania dokumentów. Otrzymasz wiadomość e-mail zatytułowaną "Technologie.org.pl - kwalifikacja."

Po zakończeniu tego procesu możesz pobrać token kwalifikacji ze swojego konta (Moje konto > Token kwalifikacji).

 


Dlaczego kwalifikacja do usługi  Google dla organizacji non-profit odbywa się przez program Technologie.org.pl?

Program Technologie.org.pl jest częścią  TechSoup Global network, która pomaga organizacjom non-profit w 89 krajach w otrzymywaniu narzędzi potrzebnych do ich pracy. Ta sieć współpracuje z ponad 100 firmami i fundacjami  zapewniając sprawdzone procesy kwalifikacji organizacji w ich imieniu. 

 

Jaka jest różnica między biznesowymi usługami Google Apps a programem Google dla organizacji non-profit?

Google dla organizacji nonprofit i biznesowe usługi Google Apps zapewniają te same usługi, produkty i wsparcie. Różnica polega na tym, że Google dla organizacji non-profit jest darmowy dla organizacji non-profit. Więcej informacji znajdziesz na wykresie porównawczym Google.

 

Moja organizacja płaci za biznesowe usługi Google, czy możemy się przenieść?

Tak! Informacje o zmianach znajdziecie na stronie jak przenieść się do Google dla organizacji non-profit.

Moja organizacja korzysta już z Google Ad Grants, YouTube for Nonprofits i/lub Google Earth Pro for Nonprofits

Zobacz stronę z informacjami o istniejących grantach.